Dag 22, Estella naar Berceo

24 september 2021 - Berceo, Spanje

Vandaag 92 km en 1300 hoogtemeters. (1917 km totaal)

Prachtige voormiddag ! Skon weer ! Goei wegen, windje in de rug en een temperatuur oplopend naar 28 graden. Lekkere heuvels. Dwars door Rioja. Wijn en rooie grond. Zelfs de huizen zijn rood. Veel dorpjes compleet uit rode zandsteen. Gewoon mooi !
Kopje koffie in Sansol. Geen grand cafe deze keer maar wel echt Spaans met wandelaars aan de praat.

Dag 22, geen grand cafe ditmaal

Door naar Logrono. Veel dalen. Prima omstandigheden. Hoog gemiddelde. Veel wandelaars op en naast de route.
Net voor Logrono naast de route van de Camino had Hubert de lunch uitgeserveerd. Daar waren veel Caministen jaloers op !! Tja, een beetje saloncaminist zijn we wel 😀.

Dag 22, lunch net voor Logrono naast de Camino

In Logrono efkes een stempel gehaald. Mooie stad !! Veel relatie met de Camino.
Efkes een foto voor de cathedraal.

Dag 23, Logrono afgevinkt en stempel gehaald

Maar dan…. de middag…. alles gaat mis 😡.   Eerst een afslag gemist. Moesten we improviseren. Een afdaling van 45%.

Dag 22, off route

Vervolgens voorbij Logrono verdwaald. Puinweg en hellingen van 12%.  Ons gemiddelde keldert rap. Wel prachtige vergezichten, dat dan weer wel.

Dag 22, kei verdwaald buiten Logrono

Door naar Najera. Eigenlijk als eindpunt bedoeld. Maar daar was geen camping. Dus moesten we van de route af. Richting Berceo. Naar het zuiden van de vlakte af. En wa denkte….REGEN. En niet te weinig.  15 km flink vals plat. Grrrr.  Nat en koud op de camping. Wel een goej camping. Dus douche, droger, goed eten en alles is vergeten. Morgen Burgos !

Dag 22, de avond valt op camping Berceo

1. Theo Thea:
    24 september 2021
    Prachtig avontuur jongens echt geweldig om jullie elke dag te volgen: geniet ervan! 🚴‍♀️🍀👍
  2. Ger:
    25 september 2021
    Het begint toch wel op een echte pelgrimstocht te lijken.