Dag 23, Berceo - Burgos

25 september 2021 - Burgos, Spanje

Vandaag 85 km en 900 hoogtemeters (2002 km totaal)

Lekkere start van de dag. Zonneke, windstil, kilometers makend zo reden we Rioja uit. Lekker!  Naar Santa Domingo de Calzada. Bekend van de cathedraal.

dag 23, de cathedraal van Santo Domingo de la Calzada

En het gestolen verhaal achter de kip en de haan. Die moesten we natuurlijk zien.
En ze leefden !  Alhoewel, hij leefde, de hen hen we nie gezien 😡.

Dag 23, de kip en haan van Calzada (zonder kip)

Prachtige cathedraal, rijk versierd. Pracht en praal uit een armoedige tijd. En wat ons vooral opviel. Un durpke van pak um beet 20 duzend inwoners en wa denkte…. Meer Uefa cups dan Feyenoord. 😀

Dag 23, de UEFA cups van santa domingo de la calzada

Dan verder richting Burgos. Onze eindbestemming vandaag.  En dat was een klus, dat wisten we. We reden de provincie Castilla Y Leon binnen. Wind inmiddels flink tegen en dan ook nog de Spaanse hoogvlakte op. Een klim van 5 km naar 1150 m  hoogte tegen 6% en meer….. Maar boven heb je dan een mooi uitzicht.

Dag 23, het begin van de hoogvlakte op 1150 meter

Vervolgens een lekkere afdaling naar Burgos. Onder heftig dreigende onweerluchten toch droog op de camping. Tentje op en dan begint het keihard te regenen. Geen nood vandaag. Vlak bij het centrum dus de stad in, goed eten en in een volle binnenstad een pilske.  Mooi om te zien hoe Spanjaarden zaterdagavond beleven. Relaxed.

Dag 23, Burgos nachtleven op straat

En dan naar de camping terug. Programma gemist, kijken hoe PSV nu Willem II op de pijnbank heeft gelegd…

1. Jozef Hanenberg:
    26 september 2021
    Fiets maar een beetje door, want PSV kan toch niet echt zonder jullie!😁
  2. Frank:
    26 september 2021
    Zo’ n prachtige foto’s met de sponsor jasjes verdiend de waarheid. Het gemis van onze zutten met de eerste wedstrijd in k.. Den Bosch moet gezegd worden. Daar werd de campionevideo nog opgenomen. Sorry mannuh deze keer geen euforie maar 3-1 verlies van de kutjanussen
  3. Driek en Gerry:
    26 september 2021
    Prachtige route in Spanje. Bij Burgos komen weer herinneringen boven.
    Geniet van het fietsen, mooie omgeving en enige devotie hoort erbij. Op naar de Picos..
  4. Nob:
    26 september 2021
    Goed werk mannen. 👍👍. Daar waar ons tennisteam roemloos ten ondergaat tegen het hautaine Den Bosch, leveren jullie keer op keer topprestaties. We miss you ! 😊😊
  5. Ger:
    26 september 2021
    Geniet er nog mannen, over ongeveer 400 km is het karwei alweer geklaard en dat zal weer wennen zijn.
  6. Ben Timmers:
    26 september 2021
    Mannen het blijft genieten, prachtig hoe jullie Burgos beleven; echt geen klein stadje.
    Fijn dat jullie er van genieten. Jammer dat ons reisje naar Burgos de mist inging. Maar jullie foto's spreken boekdelen. Zet hem op voor de laatste afstanden. Wij duimen voor jullie . De video's dat is genieten. We missen jullie.