Dag 26, van Leon naar Rabanal del Camino

28 september 2021 - Rabanal Del Camino, Spanje

Vandaag 78 km en 700 hoogtemeters. (2267 km totaal)

Une goeien dag !! Eigenlijk rustdag bedoeld maar daar hadden we weer geen zin in. Dus fietsen. Richting de Cruz de Fierro en maar zien hoe ver we komen.  Hubert en Anita met de Campers, Wim, Jos, Anja en ik fietsen. De ochtend langs de N-120 af.  Saai maar wel meters maken. Prima weer, goeje weg, veel verkeer.
Lunch in Hospital de Orbigo. Aangekleed broodje zalm bij Chez Hubert. Uiteraard prima 👍.

Dag 26, lunch

De middag was minder qua gemiddelde maar veel beter qua omgeving. Bijzonder detail: elke kerktoren met een stukske horizontaal krijgt een ooievaarsnest. Helaas voor ons zijn de ooievaars gevlogen.   Eerst Astorga.  Het wordt wel heel eentonig… weer een heel mooie stad. Pilske op het Plaza Mayor. Daar krijg je dan automatisch Tapas bij. Goed bezig hiero 😀.

Dag 26, Pilske in Astorga

Natuurlijk efkes Gaudi’s Palacio Episcopal bezocht. Mooi.

Dag 26, Gaudi had wat tijd over

En dan door richting het Cruz de Fierro. De berg op … We wilden niet te ver vanaf Astorgo want….. hoe verder hoe hoger. Het werd Rabanal del Camino. 1150 m hoog. Zonneke, droog, hoog, maar koude wind. En je raadt het al… recht op kop.

Dag 26, drie klimmers naar Cruz de Fer

‘s-avonds met zijn allen de GODENZONEN gekeken in de Auberge. Wa kunnen die jongens toch lekker dominant ballen wanne 😀

Dag 26, de Godenzonen kijken in de Auberge

Vanacht in een Auberge tussen tig Caministen. Slaap ik boven een vrouwke uit Sables d’Ollone. Dat ken ik dan weer van vakanties. Makt oe gin zorgen Solleke. Ze hi jicht, is bijziend en enigszins getormenteerd. 😠

Morgen naar het Cruz op 1300 meter. Daar gaan we wat stenen achterlaten. Wordt een momentje.

1. Job Van Zutven:
    29 september 2021
    Bedankt weer voor het grappige verslag. Sol, maak je geen zorgen 🤣🤣🤣
  2. Theo Thea:
    29 september 2021
    Tis een bijzondere plek daar op de Cruz de Fierro: met de familie daar samen! Kippenvel moment! Geniet er van: een ervaring die jullie nooit meer vergeten! Wauw 🍀❤️❤️❤️❤️
  3. Marjan en Vitalis:
    29 september 2021
    Lieve Zutten. Het einde komt langzaam in zicht. Wij hier in Gemert zijn nu al supertrots op jullie allemaal. Wat een prestatie !!!!! Veel onvergetelijke momenten zijn erbij gekomen.
    Wij wensen jullie nog een aantal mooie fietsdagen toe en vooral veel plezier samen.
    Tot ziens en rij voorzichtig👍😘😘😘
    Vele groetjes Vitalis en Marjan Vos🦊