Dag 25, van Carion de los Condes naar Leon

27 september 2021 - León, Spanje

Vandaag 95 km met 450 hoogtemeters, (2189 totaal)

Op naar Leon !  Das bekant 100 km dus de kont goed ingevet.
Weer over de hoogvlakte, het eerste stuk een kopie van gisteren.
Half zonneke, 20 graden, redelijk vlak. Goed te doen.
Rooie schrale grond, veel grind en keien, hoe zijn die nou hier terechtgekomen ? Grad eens navragen. Weinig en schraal gewas. Peters Poep Odiliapeel zou hier eens een vrachtje of tig moeten brengen.
Gelukkig kwamen we voor Sahagun op de Camino naast de lopers terecht.
Vanaf dat punt meer beleving. Mooi dat je elkaar in het passeren Buen Camino wenst.
Dat is wel een terugkerend dingetje maar dik gemeend.

Tussenstop bij het Centro geografico del Camino. Kerkske en een poort.
Vanaf de Pyreneeën tot aan Santiago is dat het middelpunt.
Goed gegeten bij Chez Hubert, Jaloerse blikken, denkend....Salon Caministen. :-)

C347058E-09D0-453D-A096-8E493C4443AA

Dan meteen Sahagun, mooi stadje, veel heeeeel oude panden. Beetje cultuur snuiven.

Vervolgens in 1 lange ruk door naar Leon.
Anja en Anita komen met de camper vanuit Nederland gereden, dapper !
Maar voor Leon, eerst ekkes naar Elvis bar in Reliegos.
Wa denkte .... hillemoal van Boekel noar Reliegos gefietst vur een pilske bij Elvis Bar,,,,,,, maandag gesloten. GRRRRR

Dag 25, Bar Elvis gesloten op maandag…. 😡

Toch in Reliegos een terrasje gepikt en rap door naar Leon.
Achteraf te rap..... hard gefietst en mooi kapot op de nest aangekomen.

Op de camping Anja en Anita verwelkomd. Mooi ! Alles heel aangekomen en dat telt.
En dan met zijn allen Leon in.
Het wordt saai..... weer een mooie stad, iets moderner, en een GROOOOOOOOOTE cathedraal.
Ik moet zeggen, ik heb best wat kerken gezien maar zo'n mooi gebrandschilderd glas......Nondehel dat was skon.

Dag 25, Cathedraal Leon. Gebrandschilderd glas, waaaw
En voor de cathedraal uiteraard de nieuwe groepsfoto door Anita.

Dag 25, Groepsfoto Leon

Goed eten, wat drinken en dan weer naar de camping, taxi voor een paar dubbeltjes.
Morgen fietsen we de hoogvlakte af en gaan we de bergen in.
Ik denk dat we nog eens terug gaan verlangen naar deze vlakte.