Dag 28, Trabadelo naar Sarria

30 september 2021 - Sarria, Spanje

Vandaag 70 km en 1300 hoogtemeters. (2410 km totaal).

Kijk, zo hadden we de dagen vooraf bedacht ! Moor weer, flink fietsen, goei volluk en veul bier. 😀

Vanmorgen vertrokken… 5 graden in de wetenschap dat we flink moesten klimmen 😬.  Daar wordt je niet vrolijk van. Kaaaaw ! Nog erger.. de weg bij Pedrafito afgesloten dus we moesten over binnenwegen Grrrrr. Dat betekent dus 22 km over weggetjes van niks. 10 tot 15%, probeer dan maar eens te blijven lachen 🤬.  De locals die we tegenkwamen waren van goeje wil maar….  niet te volgen en ernstig tegenstrijdig in hun tips.

Uiteindelijk ons eigen pad gekozen en O Cebreiro bereikt op 1300 meters.  Mooi hiero !  En dan fietsen we dus Galicie binnen.

Dag 28. Hoogste punt vandaag

Dag 28, kei hog

Na een dag of 4 Castilie en Leon echt anders. Wa zak zegge,  een bietje Ardennen en Z Limburg gemixt.

Vanaf daar naar de lunch boven Tricastela. Wederom goed verzorgd met een prachtig uitzicht richting Santiago (denken we)

En dan een afdaling…. Nondehel, van 1300 naar 400 in 10 minuten….😬. 60 km/uur….Evil Knievil (alias WvZ) wilde voorbij maar wist gelukkig de weg nie.

Tricastela, mooi stadje. Stempel voor Anja halen en door.Anja wordt enigzins overmoedig en leidt in gele trui het peleton.

Dag 28, geel leidt het peleton (en een truck)

Door naar Sarria. Camping tegen de stad. Tiny house vandaag dus geen tent. Uit eten, kok verlof. Allemaal prima.

Dag 28, pilske voor het eten

Ekkes afzakkertje in the tiny house…. en nog 1…. en nog 1….
Kome de meide erachter dat Julio Iglesias us oit un liedje hi geschrive, Youtube en meeblére…. Un canto Galicia hé..   zoek maar op, 👍

Dag 28, echte Pelgrims voorbereiding

zit ik hier om 2:30 nog dun blog te vulle 🙁.

Vette pech broeders, kant drinken wa ge wilt mar morgen gewoon 90 km. Nog 130 te gaan. Na morgen nog 40. We goan er geraken 😀

1. Ger:
    1 oktober 2021
    Wat een tocht mannen, jullie zijn echte bikkels. Nog efkes volhouden.
  2. Joost van Zutven:
    1 oktober 2021
    Kortom : unne echte perfect day !!
  3. Christien Wassenberg:
    1 oktober 2021
    Geweldig! Wat een tocht en wat leuk om te lezen.
    Succes met de laatste kilometers💪🏼
  4. Pascal:
    1 oktober 2021
    Laatste lootjes knap en leuk om die slappe klets te lezen.
  5. Miranda van Duijnhoven:
    Un canto a galicia hey🎶
    Kei skon👍
    Zo goan die loatste kilometers zeker lukken
    Zet um op 🚴‍♀️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️💪
  6. Riek van den Heuvel:
    1 oktober 2021
    Petje af voor jullie. Bijna jullie doel bereikt!! Bij de laatste kilometers krijgen jullie vast vleugeltjes!!
  7. Maria:
    1 oktober 2021
    Geweldig mooi om de verslagen te lezen , wat doen jullie het goed Succes met de laatste kilometers. Op naar Santiago. Groetjes Tejo, Maria.
  8. Fred en Anita Constant:
    1 oktober 2021
    Wat een fietsavontuur, jullie doen het geweldig. Hans een smakelijke verteller, gebundeld in een boek wordt het een bestseller 😊. Nog effe volhouden, dan hebben jullie het volbracht. Succes nog de laatste kilometers. Anita en Fred
  9. Wim bouwmans:
    1 oktober 2021
    Nog efkes heren. Dat is te doen voor jullie bikkels