Dag 29, Sarria naar Arzua,

1 oktober 2021 - Arzúa, Spanje

Vandaag 90 km en 1510 hoogtemeters (2500 km totaal).

Dat begon kei goed. Blauw luchtje, gematigde temperatuur, geen wind.
Sarria uitrijden.... linksaf,  gndj..... een klim van 15%.
En vervolgens binneweggetjes tot Portomarin.... 25 km koajen asfalt en klimmen of dalen tegen 10 a 15%.
Pfffff .... Geen lopers gezien, Toon Komoot had een eigen route bepaald, grrrr.

Dan Portomarin, het stuwmeer was leeg, kan toch niet van de droge zomer zijn wel ??
Wel mooi om te zien.

Dag 29, de brug bij Portomarin

In Portomarin wijst Jacobus zelf de weg naar west....Nie zo moeilijk met Toon Komoot als reisgenoot.

Dag 29, Jacobus wijst de weg in Portomarin

Dan weer door naar de lunch. Verdomme wat lag het gemiddelde laag. Kredde van al dat stijgen en dalen...
En dat ging gewoon door. Galicie lijkt inderdaad veel op de Ardennen!.  Elke keer naar zo'n 600 meter komende vanaf 200. Dat gaat op den duur in de kuiten zitten. We lagen een uur achter op ONS schema, Hubert had besloten de lunch 10 km naar ons toe te verplaatsen. Mooi !

Dag 29, lunch in Monterroso

En dan wegrijdend bij de lunch, nog 40 km te gaan.  Wa denkte ???   Regen. 1 bui van 2 uur grrrrrr.
Maar weer eens een keer sopnat. Enige verschil is dat Anja er dit keer bij is.... haha.
Nu langs de provinciale weg af, das geen pretje bij regen, vrachtauto's die met 90 voorbij komen bij slecht zicht. Dan heb je maar 1 zorg: heel houden.
Wat hetzelfde bleef was het klimmen en dalen, alleen nu wat geleidelijker.
Uiteindelijk 1500 hoogtemeters, das verdomme ginne kattepis voor 4 amateur amateurs.
Maar tot het einde bleven we gas geven, das dan weer knap, Kijk Anja gaaaaaaan op de afsluitende 12%

Dag 29, Anja beslecht de laatste klim van 1500 hoogtemeters

Naar de camping in Arzua. Prima plek, en weer een tiny house op de camping. Kan het tentje weer op de rol blijven.
Aangekomen.... zitten er ineens vreemde mensen in de camper van Anja, eruit godverdomme !!
Wat blijkt.... verassing !!!! Ingrid en Pieter EN Floor en Bart.
Kijk.....daar wordt Hans heeeel vrolijk van (en blij en meteen warm)

Dag 29, een verassing ...... wa is ie blij, happy :-)

Met zijn allen maar eens goed afgevierd.

Dag 29, samen de dag afronden

En nou.... we zijn der bekant, ekkes wat analyses:

1: Kilometers gepland 2350 km,  werkelijke kilometers (na morgen) 2540.
Hebben we verdomme 190 km omgefietst....oelewappers.
Dat zijn twee dagen fietswerk......

2: Hoogtemeters gepland 24870,  werkelijk 25810.
Dat zijn verdomme 2 toer de Fransjes....

3: Regendagen, 11 van de 30 (na morgen waarschijnlijk 12)
Das toch echt wel een beetje teveel van het goede.

4: Dagen niet gelachen.... 0.
Kijk, das dan weer goed.

5: Aardappelen: 20 dagen, 60 kg.

6: Bier..... gullie hoeft nie alles te weten.

Eindoordeel van ons allen: kei skon, onvergetelijke ervaring mar dit doen wij nooooooit weer.
en mijn fiets..... die kijk ik na morgen een maand niet meer aan.

Morgen 40 km naar Santiago. Easy,
We zullen het eens goed gaan afronden.

1. Theo Thea:
    1 oktober 2021
    Geweldig gedaan jongens!! En Anja natuurlijk!
    Morgen nog skon genieten daar!
    Weet zeker een geweldige ervaring! Kunde nog lang van nagenieten: er zijn intussen veul mensen naar Santiago gefietst maar ik ken er geen een die dat zo met familie hebben gefixt! Hulde aan de zitten!🎉💪🚴‍♀️🍀❤️
  2. Jozef Hanenberg:
    1 oktober 2021
    Genoten van jullie verhalen. Dank jullie wel voor al dit moois. Maak er morgen weer opnieuw een feestje van en een mooie afsluiting van een geweldige ervaring 👍
  3. Theo Migchels:
    1 oktober 2021
    Dat is toch wel een mooie prestatie: Hulde!!
    Ook wel een mooie ervaring. Ruim 2500 km. Ga er maar aan staan.
  4. Ger:
    1 oktober 2021
    Laatste etappe morgen, de aankomst zal zeker heeeel mooi zijn, dat wordt een moment om nóóit te vergeten. Ik spreek uit ervaring, was wel geen Santiago de Compostella, maar maar een ander mooi eindpunt. Geniet ervan.
  5. Marianne Schepers:
    1 oktober 2021
    Toppers!! Gullie het ut toch mar mooi gedaan!
    Klasse en alvast proost voor morgen!
    Groetjes Peer en Marianne
  6. Peter en Ans:
    2 oktober 2021
    Geweldig wat jullie gepresenteerd hebben SJAPO!!!!
    Nu morgen de eindspurt nog en dan hebben jullie er een geweldige tocht opzitten. Een heel mooie ervaring die niemand jullie afneemt. Hans je hebt ons goed op de hoogte gehouden met je mooie stukjes.
    Dank daarvoor.
    Morgen nog het laatste stukje en dan zit het erop.
    Kei gefeliciteerd met het geweldige resultaat 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴🚴‍♀️
  7. Riet van Oijen:
    2 oktober 2021
    Wat een prestatie, respect.
  8. Teun:
    2 oktober 2021
    Knap mannen! Super gedaan.
    En Hans, blijf schrijven he.

Proost alvast.
  9. Marjan en Vitalis:
    2 oktober 2021
    Hoi Zutten. Maak er nog een fantastische laatste fietsdag van. Een reis om nooi te vergeten. Met een traan maar ook heel veel gelachen.
    Jos, we horen heel graag alle verhalen. We doen het jullie niet na. Super gedaan allemaal.
    Tot gauw. Een goeie reis terug .
    Liefs Vitalis en Marjan
  10. Nob:
    2 oktober 2021
    Wat heb ík genoten van de dagelijkse Compostella-krant. Recht uit het hart geschreven met een geweldig gevoel voor humor, ondanks de regelmatig ervaren tegenvallers. Gebroeders: DIEP RESPECT !!
    Gefeliciteerd.
  11. Karel Boeijen:
    2 oktober 2021
    Tjonge, jonge wat een feest zal dat morgen zijn. Aankomst in Santiago. Geweldig gedaan heren en Anja in de gele trui.(Anja is altijd al een kleurenfanaat geweest) Ik vind wel dat er later een huldiging moet komen op het bordes van het Raadhuis. Reken maar dat heel Boekel uitloopt. GENIET verder allemaal.
  12. Marius Tielemans:
    2 oktober 2021
    Hans kei mooie verhalen: wat kun jij goed schrijven! Een boek waard. Leuk dat jullie met zo veel familie bij elkaar zijn. Echt onvergetelijk lijkt me. Geniet er nog van dit weekend!
  13. Cor Steijn:
    Hans en gebroeders,
    Je hebt ons met jouw verslagen geweldig meegenomen in de beleving van jullie uitzonderlijke tocht. Jullie allemaal proficiat met deze topprestatie. Fijn dat we jullie volgende week weer heelhuids kunnen verwelkomen in ons tennisteam (absoluut niet vanwege jullie tennisprestaties, maar meer voor het geouwehoer).
    By the wat: vandaag met 3-1 gewonnen!!!