Dag 27, Rabadal del Camino naar Trabadelo

29 september 2021 - Trabadelo, Spanje

Vandaag 73 km en 760 hoogtemeters (2340 km totaal)

Prima dag vandaag. Lekker weer, zonnetje en 25 graden.  Ontwaken in een Auberge tussen 18 lopers. Die zijn nie wijs.  Tussen 6 en 7 allemaal op en weg. Om 8 kwamen de Zutjes tevoorschijn. Die berg wacht wel effe. 😀
De ochtend begon met een rit naar Cruz de Ferro. Bleek op 1500 meter ipv 1300.  Foutje van Hans, 😡 gemopper in t peleton. Tussen de wolken door omhoog.
Bij het Cruz onze steentjes achtergelaten. Bart, Mari en onzen Dreej bedacht. Mooi.

En toen konden we gaan dalen. Van 1500 naar 500 meter in 12 kilometer. Dan zijn zelfs 4 Zutten van de rappe. Halfweg zagen we Ponferrada in de diepte, mooi uitzicht.

Ponferrada, mooie stad met een groot kasteel in het centrum. Geen tijd, we moeten meters maken (of toch te laat op?)

Lunch in Villafranca del Bierzo. Met googlemaps naar Hubert. Worden we een puinpad opgestuurd. Hoe kunnen zij hier met hun campers zijn gekomen? 20%. Dat werd duwen. Die campers hebben toch geen 4 wielaandrijving zeker ??  Maar eens gebeld. We zaten 100 m te hoog. Teruglopen. 😡.  Prima lunch op de brug maakt veel goed.

In de middag door naar Trabadelo aan de voet van de klim naar Bierzo. Alleen op de camping. Uitrusten en morgen weer klimmen. Nog 3 dagen te gaan….

Oh ja….. heel matig (zeg maar gerust slecht) internet. Fotos volgen later.

1. Job Van Zutven:
    30 september 2021
    De laatste drie. Dan mogen jullie heel trots zijn op jezelf en op jullie team! Wat een prestatie. Nog even doorbijten
  2. Miranda van Duijnhoven:
    30 september 2021
    Is un frasco de grasa al een keer ingezet, ge bent 'r tenslotte bekant. Nog veul fietsgenot en hasta la vista!