Dag 30. Van Arzua naar Santiago… SANTIAGO !!

3 oktober 2021 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag 41 km en 570 hoogtemeters. (2541 km totaal). En daar blijft het bij. Die fiets wil ik voorlopig nie meer zien !!

De dag begon goed. Tiny housje, goed ontbijtje, korte rit voor de boeg. Het weer was onzeker dus enige spanning in het peleton.

Fietsen begon OK. Veel lopers op de route en Galisishe wegen. Op en af, nu vriendelijk in procenten. Tegewindje was wat fors.

Maar na 10 km kwamen de eerste druppels en na 15 km kwam het met bakken uit de lucht. Een afsluitende rit in stijl GNDJ. Beeld erbij ?  Zo ongeveer.

Dag 30, wat vind ik dit fijn !!!

Maar de wetenschap dat Santiago aan de horizon naakt maakt dat we doortrappen. Er naakte echter niks. Man man man wannen erremoei. En dan toch…. Na 40 km.

Dag 30, Santiago !!!!!

Door naar het Praza de Obadoiro. Dit keer geen Plaza Major maar eigenlijk het ambachtenpleintje…

En daar stond me verdomme een welkomstcomité. SKON !! En die maken me een bak herrie 😃. Doe normaal man, ge stoat nie op Boekel kermis.  Mar wel fijn !! De klus is geklaard ! Onzen Bert (en Mai en Dreej) kunnen tevreden zijn. Die idioten hebben echt hil dé stuk gefietst.

En weer nieuwe gezichten vanuit Nederland om dit mee te vieren. Ditmaal Ben, Petra, Marga en Willemien. 🤩 en 🥰 Dus huggen, zoenen en janken en dan de fotos.
Bijvoorbeeld mi zun allen,

Dag 30, wij en ons onthaalcomite.  Mooi 🤩

Of alleen Jos en Willemien

Dag 30, Jos en Willemien herenigd

Ikke en Floor

CF5CE2A7-F54F-40E7-A67B-4951412B01CE

En natuurlijk onze Soigneur/kok/techneut en navigeur bedankt. Zonder Hubert was De Mortel het eindstation geweest. Met Hubert lag ook Kaapstad tot de mogelijkheden. Hubert, BEDANKT !

Dan onze Compostela halen. Het bewijs dat we de pelgrimage hebben volbracht. Met dat briefke kunde trouwens de rest van oe leven rampetampen wa ge wilt, ge gaat snoerstrak dun himmel in.
Ma sjonge….. voor je dat briefje hebt… digitaal aanmelden, (op straat in de stromende regen met een smartphone 😡😡😡) nummerke zien te bemachtigen en met dat nummerke tot een afspraak zien te komen. Daar zit dan zo’n 2 uur tussen. Tijd voor een pilske of wat. De rest had een heel mooi plekske gereserveerd.

Dag 30, met zijn allen aan de Paella

Uiteindelijk gelukt. De ambtenaar van dienst vond wel dat we wat weinig stempels hadden. Ik heb hem gevraagd of ie een uurke of drie de tijd had om samen mijn fotos door te nemen…. hij gaf me mijn Credencial, oelewapper.

En intussen barste de eerste najaarsstorm los. Wind en regen tegen 110.

Maar ons tentje blijkt stormvast en droog, Anja en Anita hoeven geen plaats te maken voor 3 berooide pelgrims 😀. Morgen sluiten we compleet af naar Fisterre. En as gullie denkt dé wij dat met dit weer gaan fietsen Than think again!

Dank voor jullie reacties en meedenken/meeleven. Het heeft ons geholpen dit tot een goei eind te brengen 👍👍

Oh ja. ….   die fiets hé… die gu bij hat aaw ijzer!

Dag 30, ik heb nog wa aaaw ijzer

Houdoe !

1. Wim bouwmans:
    3 oktober 2021
    Super mannen. Knappe prestatie. Vat er maar een par. Ge het ut verdiend. Super gedaan
  2. Josien:
    3 oktober 2021
    Knap gedaan heren, een geweldige prestatie. En erg leuk om jullie zo te volgen met de verhalen en foto's.
  3. Fred en Anita Constant:
    3 oktober 2021
    Knap dat jullie het gehaald hebben , gefeliciteerd!! Wat een mooie reis en belevenis .Genoten van de avontuurlijke verhalen . Goede reis terug naar huis .
  4. Riek van den Heuvel:
    3 oktober 2021
    In één woord een geweldige prestatie.
    Kaapstad een goei idee!!
    !Sunt da di blog now stopt. Mienen dag begon hir mi en dan pas de koffie en dun botterham.

Allemaal nog een fijne dag vandaag en een goeie reis terug!!
  5. Ger:
    3 oktober 2021
    Wat een mooi einde van dit verhaal, proficiat dat jullie het gehaald hebben, een tocht om nooit te vergeten. Wat heb ik heb genoten van je manier van schrijven Hans. Zo te gebruiken om een film van te maken.
  6. Marjan en Vitalis:
    3 oktober 2021
    Geweldig gedaan mannen. Jullie komen nu echt allemaal in " den himmel". Maar wacht daar nog maar heel lang mee. Het lied. " in den hemel is geen bier daarom drinken wij het hier" !!!!is voor jullie geschreven. Proost op jullie superprestatie.
    Bedankt voor alle prachtige verslagen we hebben er van genoten. Goeie reis terug en Boekel is ook mooi met een prachtige kerk. Boekel the place to be!!!!!!👍😉🍺🍺🍺
  7. Driek en Gerry:
    3 oktober 2021
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Zeker gezien de weersomstandigheden een groot compliment! Chapeau! Geniet er samen van en goede reis terug!
    En de fiets bij 't ouw ijzer.....niet doen....over een tijd begint t weer te kriebelen en lonkt misschien een nieuwe uitdaging!
  8. Peter en Ans:
    3 oktober 2021
    Mannen gefeliciteerd wat een prestatie hebben jullie geleverd!!! Sjapo!!
    Pak er maar een paar op en wat rusten en dan weer huiswaarts !💪💪💪👍
  9. Riet van Oijen:
    3 oktober 2021
    Super prestatie, gefeliciteerd, ik ga deze blog missen Hans, mooie familie, zo zijn er maar weinig!
  10. Miranda van Duijnhoven:
    Wat een supertocht 🚴‍♂️hebben jullie gemaakt. Fantastisch🥇💪👏

En wat hebben we mee kunnen genieten door die prachtige reisverslagen. Kei skon Hans👍

Nou lekker uitrusten, geniet ervan samen met jullie familie en proost op deze geweldige prestatie 🍻
  11. Frank:
    3 oktober 2021
    Toppers, als de tijd komt( dat moet nog lang duren) staat een luxe bank in de hemel gereserveerd. Elke dag keek ik uit naar de skône verhalen. Dat wordt afkicken. Voor jullie helemaal dus geniet nog van jullie samen zijn.
  12. Maud Bakers-Aldenhuijsen:
    Helden!!!
  13. Gerdy Jonkers:
    3 oktober 2021
    Super prestatie, en die fiets die zou ik aan de muur hangen, als reminder
  14. Ingrid Van Dijk:
    3 oktober 2021
    Toppers! Geweldig! Super prestatie!
  15. Lieneke Smits:
    4 oktober 2021
    Wat een geweldige prestatie. Jullie hebben een hoop mooie herinneringen gemaakt! Bedankt voor de verhalen.
  16. Jozef Hanenberg:
    4 oktober 2021
    Proficiat mannen. Geweldig gefietst, en mooi dat we mee hebben genoten door je verhalen, Hans, een echte spoken-word artiest.😆
  17. Edwin:
    🔝gedaan allemaal.
  18. Anita Aldenhuijsen:
    4 oktober 2021
    Wat was het een mooi ervaring om een paar dagen mee te liften op dit avontuur. Prachtig om die 4 bezig te zien. Het was een geoliede machine. Onze Wim die de piepers schilde. Zo'n 3 a 4 kilo per keer net zoals ons pap met een wees gegroet erbij. Onze jos die alles kort snee. Hubert die bakte en onzen Hans die de route voor de volgende dag weer voorbereidde. En dan heb ik het nog niet over de tent opzetten en het fietsen met al die regen en wind. Want dat hebben ze wat gehad. De laatste dagen puur op wilskracht en karakter naar Santiago maar echt heel veel gelachen met humor, zelfspot en goeie zin want dat is hoe unne Zut veel verwerkt maar ik denk dat ze inderdaad als ze thuis zijn de fietsen aan de wilgen hangen. Jongens chapeau.
    Ik had het voor geen goud willen missen😘😘
    En Pim inderdaad 'trots dat ik unne Zut ben'
  19. Maurice Emonds:
    Topprestatie van de Zutjes 💪💪💪👍
  20. Wim en Karin Diks:
    7 oktober 2021
    Geweldig om te lezen, tóp prestatie geleverd!
    Super om dit als één grote familie voor elkaar te krijgen 💪💪👍👍😘
  21. Loes:
    10 oktober 2021
    Lieve ooms! Wat een prestatie en doorzettingsvermogen. Zeker met dat rotweer. Een ervaring om nooit meer te vergeten! Geweldig Huub hoe jij weer iedere keer voor hen klaar stond. Wat zou ons pap trots zijn geweest op jullie allemaal. Maar 1 ding weet ik zeker... Met die "krom potjes" van hem was hij in de Mortel al afgehaakt 😆.
    Trots dat ik een Zut ben 😘
    Liefs Loes