Dag 6, Conflans sur Seine - Ligny le Chatel

8 september 2021 - Ligny-le-Châtel, Frankrijk

Dag 6, 110 kilometer en 650 hoogtemeters.
Maar das niet het ergste......tegenwindje kracht 3 tot 4 en Wim een leeg accu, das pas erg.
En dat alles bij 32 graden maar daar hebben we op ut fietske weinig last van.

Over Troyes. dat was wel wat discussie. 30 km om "um wa auw kerke te keke...." En toch de mannen zover gekregen.
Hele mooie middeleeuwse binnenstad met veel vakwerkhuizen.
En weet je wat het mooiste is van heel Troyes ??  De pain du Saumon van Chez Hubert in het parc du Jeanne d'Arc.  Aaanraaajer!

Dag 5 Lunch in Troyes

En dat vakwerk..... och uiteindelijk was dat ook wel aardig.

Dag 5  Troyes. Vakwerkhuizen

Vanuit Troyes meer westelijk richting Auxerre.  Ekkes discussie waar we Auxerre ook weer van kenden.
"Daar heeft PSV nog ooit van verloren".  Tja laten we eerlijk zijn, dat kunnen heeeel veel plekken zijn.

Maar verdomme. na een dikke 90 km Wim zijn Accu leeg. Iets teveel klimwerk en Derny gespeeld bij wind tegen.
Verrekt, moet ie 23 kg fiets omhoog douwen.... komme die dikke kuiten toch nog van pas.

Dag 5 Wim, doorharken met een leeg accu

Uiteindelijk aangekomen in Ligny le Chatel. Kei skon camping. Goejen blues op het terras en een eigenaar die alle jongens heel leuk vond..
Dag 5 Arive op de camping, dorst

En dan is na een paar pinten en unne goeie pizza alle erremoei vergete.

Morgen naar Cobirgny !

1. Marianne Schepers:
    8 september 2021
    Wat een 'diehards' !! En dat vinden wij al na 6 dagen. (-;
    Wij hebben daar van de week ook gefietst met accu en met tegenwind en vonden 50 km op een dag al heel wa!
    Super knap!
  2. Gerry:
    inderdaad super knap!
    Fietsen met een lege accu is heel zwaar en dan ook nog bergop, das niet te doen...
    Hans, ik geniet iedere dag van jouw verslagje. Je kunt altijd nog schrijver worden.
  3. Willemien:
    9 september 2021
    Klasse mannen, echte bikkels. En zo'n afstand zonder accu is idd eigenlijk niet te doen. Chapeau Wim 👏.
    Skôn om jullie zo te volgen en dankzij de zorgen van Hubèrt wordt jullie accu telkens bijgeladen, top!
  4. Driek en Gerry:
    9 september 2021
    Genieten van fietsen, lekker laten verwennen, fietsen en weer laten verwennen.
    Voor ons deja-vu voor onze vroegere tochten. Ook deze mooie champagnestreek meermaals doorkruist.
    Veel bewondering voor jullie . 100 km is heel ver ,vooral als je moet fietsen., en je het landschap nauwelijks ziet veranderen over die ellenlange wegen.
    Misschien had Wim wel helemaal geen accu nodig gehad. Zo zelfverzekerd zit ie op de fiets...
    We blijven jullie volgen...
    Gerry Driek
  5. Ger:
    9 september 2021
    Teamgeest is blijkbaar zeer goed👍daar speelt de goede verzorging van Hubért zeker een grote rol in. Gelukkig wordt het verhaal vertelt in duidelijke taal, valt niet mee als je anders altijd in ambtenarentaal moet schrijven.🥴 Ga zo door.