Dag 7, Ligny le Chatel -Vezelay

9 september 2021 - Vézelay, Frankrijk

Vandaag 80 km en 790 hoogtemeters en 20 mm water.

Vol goede moed op pad, effe langs Auxerre en dan door naar Corbigny is het plan.
Tot Auxerre viel tegen. Bourgondie blijkt verdomme net Zuid Limburg.
In 20 km 3 flinke bulten tegen 8 a 9% met lengtes tot zo'n 2 km.
Auxerre was mooier dan we hadden gedacht. En goeje koffie maar wel een klein bekske.

Dag 7. Auxerre van boven

Toen verder en tja.... het moest er een keer van komen ....REGEN. En dan niet een bietje, in 30 minuten alles maar dan ook alles nat.
Gelukkig, na 55 km en 2 uur regen stond daar Huub, de camper in, afdrogen en unne goeje lunch met soep.
Opgewarmd weer op pad.
En continue met een stevig tegenwindje....grrrrrrr.. gelukkig hebben we unne goeje Derny bij.
Wim steeg zowa op in de windvlagen.

Dag 7, wim Derny en windvanger

Uiteindelijk naar Vezelay om weer een Caminostempeltje te halen.
Het startpunt van de Via Lemovicencis die we een stuk gaan volgen.
Een cathedraal op een bult van 350m hoog, vanaf afstand zeer herkenbaar.
Saperdeflap 12% omhoog...ik vertel nie alles.

Dag 7 Vezelay vanaf het dal.Dag 7, Vezelay… gehaald !!

Na Vezelay naar de camping aan de voet van de berg.
Corbigny niet gehaald. Morgen dus meer meters voor Nevers.

Oh ja... op de camping nog effe gebould.
Hubert met een wazig maatje van Jeu de Boucles kwamen tot 8-0 voor. Jos en ik wonnen echter met 8-13.
We hebben er maar nie teveul praat van gemaakt, we willen morgen graag weer soep.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marisol:
    10 september 2021
    Nou survivals ik moet het jullie nageven ondanks het weer en de hoogtes vertrekken jullie geen spier klasse 💪💪💪. Maar volgens hans genieten jullie ook volop van dit avontuur.
    Een bietje regen en klimmen kunde gullie wel hebben. In de avond een welverdiende pot bier en niet te vergeten hubert die jullie compleet in de watten legt. Heren geniet er van en na regen ☔ komt ☀️.
  2. Hubert:
    10 september 2021
    En de de soep was er vandaag
  3. Jm van Haandel:
    10 september 2021
    hoi zutte, hier mi jan van haandel.
    Er wordt nogal geklaagd ist ni. Ik dacht ene keer un bietje afzien vur un stel ambtenaren moet toch te doen zin. En Hans van jullie Wim winnen met jeu de boulle stelt nog ni zo veul vur.
    Jongens petje af voor jullie. Veel succes toe gewenst en Hubert zurgt goewet vur ze.
    Dat ge gotver de gotver de gotver nie opgift.
    Nogmaals veel succes de verdere reis en hou vol. ( en flink uierzalf smeren )
    Gr. Jan.