Dag 14, Decazeville-Cahors

16 september 2021 - Cahors, Frankrijk

Vandaag 104 km en 450 hoogtemeters (1320 km totaal)

Hoe nat kan een dag zijn ?
Veel natter want het regende alleen tussen 13.00 en 16.00
Maar in die uren wel zo veel dat zelfs Toon van Hout zijn regen installatie uitzet.
De ochtend begon prima. 1 klein foutje van de Komoot app bracht ons op een puinpad met een helling van 25%.
Dan moet je dus een elektrische fiets van 25t kg gewoon omhoog duwen.....

Dag 14, wa hedde oan un elektrische fiets bij 25% puinpad

Tussenstop in Cajarc, heel mooi middeleeuws stadje, echte Santiago tussenstop.
Vervolgens daar een kort buitje afgewacht en door naar Cahors.
Prachtige route !!  Links een steile rotswand, rechts de Lot.
En dat over veeeeel kilometers. Door tunnels en overhangende rotsen, mooi.

Dag 14, rotswanden langs de LotDag 14, Rotwanden langs de Lot #2

Maar dan..... op een kilometer of 30 voor Cahors barst het noodweer los. Een buike van (pak hem beet) 60 mm in twee uur.
Sopnat tot op het bot.
Volgens Jos volgden we de route naast de Lot, voor mijn gevoel fietsten we dwars door de Lot.
De weg raakte op meerdere plekken overspoeld door zand en gruis, de tour de France zou worden afgelast.
Tijdens het hoogtepunt van de skoer stak er een wind op, dwars op de heersende windrichting.
Zoals Jan altijd zei "een skoer brengt zunnen eige weind mee".
Schuilend naast een kerk en in een telefooncel werden we nog zeiknat dus maar weer aangefietst.

Dag 14, Best wel wateroverlast langs de Lot

Dag 14, schuilen onder de kerk

Maar goed....het was niet koud en we hadden er eigenlijk ook wel weer lol in. Wa zijn wij gek !
Door naar Cahors, de pont Valente over de Lot.
Een middeleeuwse brug met drie tussentorens, probeer die maar eens te nemen om een prinses te schaken.
Een mooie gedachten daar te lopen wetende dat ze daar in de middeleeuwen al richting Santiago liepen.
Idioten, net als wij.

Dag 14. Porte Valente Cahors

Maar we sluiten nog beter af.
Een goejen douche en een goed diner, een matig potje van PSV.  (dat rijmt)

Morgen door naar de Garonne.

1. Theo Migchels:
    16 september 2021
    Dan moet je toch wel een beetje gek zijn. Veel plezier toegewenst.
  2. Marga van Zutven:
    16 september 2021
    Geweldig Hans, je weet het zo mooi te vertellen dat ik haast hoop dat het morgen weer zo regent! 😂😂 Klasse jongens maar morgen is het vast een droge dag, zet ‘m op! 👏👏.
    En goed eten he! 😉😉
  3. Miranda van Duijnhoven:
    17 september 2021
    Het leest idd als een spannend boek zoals de 3 musketiers, en ja die waren ook met z'n vieren.
    En die 4e musketier was eigenlijk de belangrijkste.
    Zet 'm op mannen, het grootste stuk is achter de rug.
    Hoe is het trouwens met de zitvlakken gesteld, ben benieuwd.
  4. Theo Thea:
    17 september 2021
    Een oud gezegde: als je alleen reist als de zon schijnt, kom je nooit op je bestemming!
    Over de helft jongens. 🍀☀️💪
  5. Marianne Schepers:
    17 september 2021
    Heerlijk om te lezen...alsof je er zelf een beetje bij bent. Je bent een goede verhalenverteller, Hans!
    Wat mooi dat jullie positiviteit het toch steeds weer wint...mooie eigenschap.
    Geniet er van!
  6. Ben Timmers:
    17 september 2021
    Hans, weer een prachtig verhaal, we kunnen het als thuis supporters niet missen. Ik mis wel een beetje de verhalen van Jos en Wim. Bij de kaartclub kunnen ze altijd goed kletsen en dat missen de kaartvrienden die nog thuis zijn. Dus moedig ze aan voor de goeie klets.
    Met jullie geweldige inzet verwacht is dat jullie zo in Burgos zijn.
  7. Riek van den Heuvel:
    17 september 2021
    Iedere dag een smeuïg verhaal, geweldig!!