Dag 20. SPANJE !! (SJPDP-Pamplona)

22 september 2021 - Pamplona, Spanje

Vandaag 73 km en 1400 hoogtemeters. Totaal 1763 km.

Vanmorgen vroeg ons laatste ontbijtje in Frankrijk. Baguette en een croisantje. Goed te bessen.

En dan voor 10.00 op de fiets en de Pyreneen door ! En dat viel ons niet tegen. De meeste hoogtemeters op 1 dag tot nu. En dat kwam vooral door 1 klim van 23 km naar Roncevalles. Na 10 km al in Spanje, weer een doel gehaald!

Dag 20. Spanje !!

Een hele mooie klim. Bijna continue tussen 5 en 9 %. Mooi !! Op de top van de pas op 1050 een goeje lunch van Hubert. Hij heeft meteen ekkes onze prestatie vastgelegd.

Dag 20, het dak van de Pyreneen

Wat ons opviel: bijna geen lopers gezien. We verdenken die vermaledijde geitewollensokken uitslovende opscheppers er van met de bus te gaan… de verraders. 😡

En dan toch. 10 km in de afdaling troffen we een food truck op de kruising met de wandelaars Camino. Daar troffen we een meiske uit Aken, een vent uit Napels en nog een Amerikaanse uit Denver. Ekkes mee zitten buurten. Skon. Jammer dat wij geen problemen wisten om te delen 😀.

Bij Pamplona de camping gevonden. Pilske, tentje, eten en dan straks eens kijken hoe PSV de Eagels af gaat drogen. Kortom, unne goejen dag.

Dag 20. Llegada al camping cerza Pamplona

1. Joost van Zutven:
    22 september 2021
    Klasse mannen, ruim over de helft en nog steeds zo fris als een zonnetje!!
  2. Nob:
    22 september 2021
    Top mannen. En nu maar hopen, dat jullie snel kunnen schakelen van bière naar serversa.
  3. Nob:
    22 september 2021
    Cerveza bedoel ik uiteraard.
  4. Wim bouwmans:
    Wat een klasbakken. Hou vol jongens. Super bezig
  5. Marisol:
    23 september 2021
    Maar maar hans toch geitewollensokken ik zou jullie voor een dag er toch wel bij willen zien. Lekker met 30 mensen in zo'n herberg slapen en gezamenlijk eten en de problemen delen hoort juist zo bij dit avontuur. Ik denk dat jullie de beste routes uitkiezen heb op televisie toch wel slechtere wegen gezien met een hoop ermoei richting santiago 😂. Het ziet er bij jullie allemaal heel verzorgd en luxe uit.
    Maar niettemin het kan nog heren even uit de comfortzone. Maar weer een mooie prestatie en steeds dichter bij jullie doel gaat helemaal goed komen. 💪💪😤😤(en hans vergeet voor een dag je sandalen niet aan te doen anders heb je ze voor niks mee genomen) 😜
  6. Ger:
    23 september 2021
    Dit wordt een tocht om nooit te vergeten. Knap die klim van 23 km. Wisten jullie van tevoren dat er nog zo'n klim inzat? Ik heb daa Jos en Hans niet over horen praten. Geniet ervan mannen.
  7. Jozef Hanenberg:
    23 september 2021
    Wandelaars met geitenwollen sokken? Toch niet veel tegengekomen! En zaten die in de bus? Welke bus?😂❤
    Zet hem op mannen, veel succes en lekker door fietsen.👍👏
  8. Anne-Marie de Gouw:
    24 september 2021
    Gefeliciteerd heren, klasse prestatie!! Dat pakt niemand je meer af!! Nog even doorzetten....