Dag 18, Geaune naar Sauveterre-de-Bearn

20 september 2021 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

Vandaag 81 km en 1030 hoogtemeters (totaal 1644 km)

Prima dag. Aardig wat klimwerk maar goede wegen en DROOG !!!
Temperatuur nog aan de fisse kant maar France Meteo beloofd verbetering.
Frans Baskenland, veel tweetalig.
Door de zuidelijke Aquitaine naar de Adour..... Lourdeswater.
Nauwelijks druiven gezien vandaag, veel mais.

Maar die G....V....K.. tegenwind !! (afkorting op aanvraag uitlegbaar)  Sinds Aurillac rijden we vooral westelijk continue wind op kop.
Lastig klimwerk op de binnenwegen af en op tegen 10% en meer.
Dat kunnen we vermijden door meer D wegen te kiezen maar dan zitten we tussen meer verkeer.

Tussenstopje bij Balansun. Hubert had een kei skon plekske bij de kerk.
We waren alweer aan het pakken toen de Major van het dorpje zelf (met de borst vooruit) kwam zeggen dat we daar absoluut niet mochten staan.
Raar.....in een uur geen kip gezien.  Hubert vertelt haar "we are on our way to Santiago" Ze reageert zeer gevat maar niet vriendelijk "mais c'est pas Santiago ici !!"  Kijk, dat geeft inzicht.

Dag 18, schaft op dun bult

Door richting de Adour. Tussenstopje in Salies....heel mooi middeleeuws stadje.
Zitten we op het terras te buurten zegt die Fransman naast ons "komde gullie uit Brabant?"
Bleek in Eindhoven geboren maar al lang in deze streek te vertoeven vanwege de liefde, de goapert.

Dag 18, Centrum van Salies, mooi !

Weer door naar de camping kregen we de Pyreneen in zicht.
Wim zag dat op een afstandje liggen en kreeg spijt van zijn keuze geen 2 accu's te hebben gekocht....

Dag 18, Wim ziet de Pyreneen.... bibber

Op de camping de laaste pittige regenbui van dit jaar (volgens France Meteo).
Kan onze soigneur nie boeien, het werk moet door.

Dag 18, de laatste bui, de kok kookt door !!

Staan we in Sauveterre de Bearn. Nooit van gehoord. Wel mooi.
Dag 18, de bult op bij de camping, mooi !

Dalijk pitten. Morgen naar Sain Jean Pied de Port.
Aan de voet van de Pyreneen. Daar komen tig Santiago routes samen.
Het moet er mooi en druk zijn, vol verwachting.

1. Marisol:
    20 september 2021
    Nou heren komop hé van een bietje regen en steile hellingen en wa wind ligde gullie toch nie wakker 💪💪💪. Het fietst nog steeds elke dag weer. En wim met sinterklaas vraagde gij gewoon een 2e oplader aan de kinderen maar ja dan hedde gullie het als het goed is al helemoal uitgefietst. Dus nog efkes doorzetten 😣 op naar Santiago. 👍En hubert die loodst jullie er wel doorheen met al die mooie plekskes en 🍲 eten. Succes. 😊