Dag 12 Allance - Aurillac

15 september 2021 - Aurillac, Frankrijk

Vandaag 74 km en 950 hoogtemeters. (1142 km totaal)

SKRIK !!!!
Vanmorgen bij het opstaan..... de wetenschap....naar 1600 meter, de Puy Mary.
Het hoogste punt van onze trip.
Wakker geworden in een mistige en dampende Auverge, mooi !

Dag 12, ochtend in de Auvergne

Met onzen Hubert afgesproken dat de tussenstop gewoon op het hoogste punt zou zijn.
Aan het fietsen....langzaam aan kwam tussen de wolken de puy tevoorschijn.
Shaking bibber..... dat halen wij nooit.

Dag 12, angst voor de Puy Mary

Toch maar aan de klim begonnen... 9 km waarvan de eerste 6 redelijk te doen.
6-7 en 8%  dat krijgen we wel rond.  Maar de laatste 3 waren niet te bessen.
Vet over de 10%.
Ik had Frank de fietsemaker nog zo gezegd "er moet achter een groter kransje op"
Zijn antwoord "als je dit tandwiel niet rondzet kunde beter gaan sjoelen".
Hij had ongelijk en ik kan beter gaan sjoelen.

Maar de beloning op de top was het meer dan waard. 360 graden uitzicht over de kraters van de Auvergne.
Op de top (fris met 15 graden) wachtte Hubert met een lekker soepje en een warme camper.
Tja...... en vanaf dan is het easy peasy.
35 km naar Aurillac in een afdaling. Klein uurtje en we hadden deel 1 van onze reis afgerond.
In het oranje-katoenen shirt waarmee onzen Bert dik 20 jaar geleden was gestrand.

Dag 12, Aurillac, doel 1 van onze queste

Op de camping een verassing (niet echt...) Ingrid en Pieter op doorreis naar Portugal sloten aan.
Daar hebben we maar een borrel op gedronken, en nog 1, en nog 1, en nog 1,  zit ik na middernacht nog de blog bij te werken.

Dag 12, arivee a la camping, unne toast op onzen Bert

Morgen rustdag gepland.....gepland....
Het plan wordt aangepast, we fietsen morgen door !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ger:
    15 september 2021
    Mooie prestatie mannen en het zal toch ook wel bijzonder om op het punt aan te komen waar jullie aanvankelijk wilden starten.
    Ik denk dat het een goed idee was
    om die rustdag te schrappen, verstoord alleen maar het ritme.
  2. Theo Thea:
    15 september 2021
    Geweldige belevenis met de familie: en dat verhaal van het shirt van Bart: kippenvel gevoel! Kei mooie verslagen elke dag: goed gedaan jochie 🍀🚴‍♀️💪
  3. Wim bouwmans:
    15 september 2021
    En zulke verslagen na wat borrels. Knap. Sowieso petje af wat jullie doen mannen. Ik had dit niet achter jullie gezocht. Team spirit hoog. Super, ga zo door. Blijf deze leuke verhalen ook schrijven, mooi om bij te houden.
  4. Tejo & maria:
    15 september 2021
    De Puy Mary bedwongen door deze Toppers!! Doe dat maar eens na.!
  5. Job Van Zutven:
    15 september 2021
    Mooie ode aan ome Bart toppers!